5 debilních keců příbuzných a ostatních na to, že posilujete

📅 23.09. 2020

Člověk začne něco dělat a jak tak to bývá, tak spousta lidí začne do toho rýt, místo toho, aby člověka podpořili v jeho aktivitách. A jaké jsou ty debilní kecy?

#1 Hmm, to bys dobře pracoval na zahrádce

Příbuzní, kteří zjistí, že jste nabrali nějakou svalovou hmotu, si nějak začínají dělat na vaše svaly nárok. Abyste udělal tohle či tamto. Nevadí mi pomoci příbuzným, ale prostě je to moje tělo, moje svaly a nikoho automaticky přece neopravňuje chtít moje svaly na něco použít.

Přijde mi to, že to vnímají jako něco, co se přes noc objeví. Jako nějaká superschpnost, která se musí co nejvíc využít.

Ne, nemusí.

#2 K čemu ti to je, když ty svaly nevyužiješ

Tohle hodně souvisí s předchozím bodem. Lidé si myslí, že svaly se musí nějak využívat. Oni se využívají. Člověk má lepší držení těla, méně bolí klouby (více výhod je spíš v mém předchozím článek)

A ano, využívám je i v době, kdy přenáším těžší břemena, jen lidé si asi myslí, že když mám svaly, tak bych měl rukama pracovat minimálně 4 hodiny denně.

Ono to ani nedává moc smysl, jak využívá někdo třeba to, že umí kreslit. Taky ostatní po něm chtějí, aby vymaloval pokoj? Malování jako malování, žejo…

PS: kdyby někdo chtěl poradit, jak začít posilovat, tak jasný, že pomůžu, ale posilování a práce je něco úplně jiného.

#3 K čemu to vlastně je, proč neděláš jiný sport?

No, asi k tomu stejnému jako jakákoli jiná aktivita. Baví mě to a cítím se kvůli tomu dobře. Stejně jako někdo jezdí na kole, někdo si čte a někdo hraje na Playstationu. Proč bych měl raději dělat něco, co uznává víc někdo jiný?

Ano posilování není vytrvalostní sport, necvičí moc fyzičku, ale i tak ji cvičí víc, než sedět u televize s cigárem a plechovkou piva

#4 Kdybys raději posiloval krumpáčem a lopatou

Člověk, který nic nedělal možná může něco svalů nabrat prací. Nicméně u posilování je fakt esenciální technika. Posiluješ tak, aby sis to nejvíc ztížil, nejde o to dát činku z bodu A do bodu B (pokud nezkoušíte maximálky). Jde o procítění svalů a správné techniky.

Posilování pro svalový růst potřebuje svaly pod napětím mezi 20 a 40 vteřinami – to je trvání jedné série. Pak je pauza minutu až dvě.

Což není zrovna způsob, jakým se pracuje. Pracujete déle (je to spíš na svalovou vytrvalost), kašle se na techniku (lidi pak bolí záda a tak, kvůli tomu, že ulehčují svalům).

A nakonec ne – prací jako takovou nenaberete nějak extra svaly, kor pokud už jste trénovaní.

#5 Je to vůbec zdravé? Bojím se o tebe

Řekne člověk, co se láduje cukrem, kouří a každý víkend se vyleje jak doga.

Ano, některé věci nejsou asi úplně zdravé (kreatin), nějaké jsou v pohodě (protein, pokud to fakt nepřeženete). Nicméně s posilování souvisí hodně i zdravý životní styl.

Takže ano. Je to zdravější než to, jak žije drtivá většina jiných lidí.

📅 23.09. 2020

Anarchokapitalista, marketér a zakladatel Žumpalistů!

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *