„Jednašestky“ jsou pro vás nudné, „Pluska“ příliš složité a „Dvojky“ nejasné co se týče pravidel? Možná se blíží nová vzpruha pro hráčskou komunitu her na hrdiny. Skupina nadšenců od roku 2015 intenzivně pracuje na vývoji moderní stolní roleplayingové hry. Dračí Hlídka má být hra inspirovaná díly jako Dračí Doupě a Dungeons and Dragons. Díky finanční podpoře hráčské komunity ji vývojáři vydají již 30. července.
Současná hráčská komunita raději přešla k americkým DnD a klasické 1.6ky už nikoho nebaví, případně je zkušenější hráči používají jen jako přestupové pravidla pro nováčky, kteří chtějí začít hrát Dračák. Dračí doupě Plus má zase velmi malou hráčskou komunitu. U roleplayingové hry má člověk přemýšlet nad okolnostmi a důsledky, nechávat se unést fantazií a ne přepočítávat v tabulkách zda mu akce vyjde či ne.
Dračí Doupě II, místo aby zjednodušila práci Pánům hry (PJ), zdokonalila mechaniky a omladila celkový gameplay, místo toho přešla na naprosto jiný systém, který je sice jednoduchý, ale ne už tak zábavný.
Tabulky? Zabít draka, sebrat loot a rovnou do krčmy!
Od Dračí Hlídky si komunita slibuje klasický hráčský zážitek v moderním zábavném kabátě a zatím to tvůrci dokazují. Doplněním světa bude i povolání kněze a poměrně nezajímavé rasy kúduka a prvoplánového krolla nahradí gnóm a obr. Tvůrci dali prostor také kreslířům pro ilustraci celé knihy pravidel i herních wallpapperů. Hra má i svoji velmi líbivou mobilní aplikaci, která slouží jako přenosný deník postavy, včetně nahazování jejích vlastností a inventáře. Mimo jiné dali dohromady spoustu zajímavých herních doplňků jako například archiv dobrodružství, kde může hráčská komunita navzájem sdílet své příběhy, generátor dungeonů a spousta dalšího zajímavého contentu, které obohatí hráčům hru a zpříjemní Pánovi jeskyně jeho vyprávění a usnadní mu spoustu práce.
Dle autorů je mimo jiné také velmi snadné převést vaši postavu z DrD 1.6 na jejich pravidla. Ačkoliv jsou hry podobné, stojí si zatím že rozhodně nejsou stejné. Systém akcí je údajně celý překopán, rozdělením na schopnosti a dovednosti. Magie bude zábavná. Uvidíme i nějaké novinky v mechanikách pro rozvoj jedinečnosti hráčské postavy.

Povedlo se mi dostat do skupinky vyvolených kteří mohli nakouknout do ještě děravé beta verze pravidel Dračí Hlídky ale už ta byla naprosto skvostná a epická. Konečně se v Česku objevilo něco na tak vysoké úrovni. Až v srpnu vyjde oficiálně, určitě si ji koupím.